درس قبل: مدیریت تأخیرات فاز مهندسی
طی جلسه گذشته به مبحث مدیریت تأخیرات در فاز مهندسی پرداختیم و مواردی مانند علل تأخیرات در مراحل مختلفِ آغاز تا پایان تهیه مدرک مهندسی را به تفصیل مورد واکاوی و بررسی قرار دادیم و به مواردی مانند دوباره کاری، مدیریت ادعا، کارهای خارج از محدوده قراردادی، مدیریت تغییرات که در ارتباط با موضوع تأخیرات مهندسی بود اشاره شد.
در این جلسه میخواهیم اندکی مفصلتر بحث مربوط به مدیریت تغییرات فاز مهندسی را تشریح نماییم و در این راستا از سیستم مدیریت پیکره بندی پروژه و فرایند مدیریت تغییرات شروع مینماییم و با فرم درخواست تغییر، سند دستور تغییر، بررسی تبعات زمانی و هزینهای تغییر، مصادیق تغییر در فاز مهندسی پروژه نظیر تغییر در مفروضات و اطلاعات ورودی پروژه و همچنین تغییر در اقلام قابل تحویل پروژه و فرمهای مرتبط با MDR، مبحث مدیریت تغییرات در فاز مهندسی را ادامه خواهیم داد.
نکتهای که در اینجا باید به آن توجه نماییم این است که در این جلسه از آموزش سعی میکنیم علاوه بر الزامات مدیریت تغییر و فرایند و فرمهای مربوطه، به مواردی که منجر به ایجاد تغییر در فاز مهندسی پروژه میشود نیز اشاره نماییم و تبعات ناشی از آن تغییر و نحوه مدیریت آن را تا حد ممکن بررسی نماییم.
همانطور که میدانیم اگر تغییر در طول پروژه هر چه از ابتدای پروژه به سمت پایان آن حرکت میکنیم زودتر اتفاق بیافتد تبعات ناشی از تغییر در زمان و هزینه پروژه را کمتر در پی خواهد داشت و هر چه دیرتر رخ دهد منجر به اثرات زمانی و هزینهای بیشتری در پروژه خواهد بود.
سلام جزوه کامل DCC رو چطور می توان تهیه کرد
تمام جلسات را میتوانید از لینک زیر پیدا کنید:
https://www.ipmp.ir/?s=%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4+%D8%B1%D8%B3%D9%85%DB%8C+DCC
تمام جلسات را میتوانید از لینک زیر دریافت کنید:
https://www.ipmp.ir/?s=%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4+%D8%B1%D8%B3%D9%85%DB%8C+DCC